Församlingsadmin

Pingst erbjuder flera resurser inom fältet församlingsadministration. Välj område i undermenyerna till denna sida.

Administratör-konferens

Varje vår bjuder vi in till en särskild konferens för Dig som arbetar administrativt i en Pingstförsamling! Konferensen hålls på Pingstkontoret i Alvik och ger både inspiration och utbildning.

 

Anmäl dig nu till årets konferens!

Konferensen ordnas torsdag 4 april – fredag 5 april 2019 på Pingst FFS huvudkontor i Alvik.

För anmälan: Skriv namn, församling, telefonnr och eventuell allergi eller specialkost i ett mejl som du skickar till: ac.rabnor@boras.pingst.se

Senast 15 mars behöver vi ha din anmälan!

Konferensen kostar 500 kr och information om hur avgiften betalas kommer strax innan konferensen.

Hotelltips: Scandic Alvik ligger väldigt nära Pingsts huvudkontor.

 

Program

Torsdag 10.00-16.00

Inspirationsdag kring att förstå hur mycket du egentligen kan påverka!

Vi är glada över att kunna berätta att Monica Jaxelius från Hast Utveckling kommer hålla i en utbildningsdag på torsdagen. Det blir värdefull tid där du får stanna upp och reflektera över hur stor påverkan du har på dig själv och din omgivning. Vi kommer även få insikter i hur vi kan skapa tydlig och effektiv kommunikation som underlättar för oss i vår vardag.

17.00-20.30 nätverkande och kvällsmat
20.30 Kvällsandakt

Fredag 8.30-15.00

Under dag 2 kommer vi plocka upp tråden från förra årets konferens där vi identifierade två tydliga önskemål när det gäller undervisning; Excell och att leda volontärer. Reine Log kommer hålla i Excell-utbildningen och Malin Nyström i ”Att leda volontärer”. Daniel Alm kommer även dela några tankar med oss.